Művészetterápiás készségfejlesztés

A művészetterápiás készségfejlesztést iskolás gyerekeknek ajánljuk, akiknek szorongást okoznak a kihívások, nem ismerik még saját erősségeiket, és szeretnének fejlődni az önkifejezésben.

Művészeti foglalkozásaink során az emberekbe kódolt, velünk született alkotási vágyra alapozunk. Foglalkozásainkon megtapasztalhatják a résztvevők az értékelés-mentes alkotás örömét, ami a kreatív energiák kibontakoztatása által valódi önismerethez segíti őket, mely hosszú távon az önmegvalósítás szükséges előfeltétele.

Az iskola értékelő közegét magunk mögött hagyva a fejlesztő foglalkozásokon a festés, agyagozás vagy éppen a kollázskészítés nem az elkészült végeredményről szól, hanem sokkal inkább az alkotás folyamatáról, és az elkészült művekhez kapcsolódó gondolatok és érzések felderítéséről és megvitatásáról.

 

Milyen esetekben ajánljuk a művészetterápiás készségfejlesztést?

gyerekek festenek

Alkalmainkat elsősorban iskolás gyerekeknek ajánljuk ,akik 

  • az iskolában szorongással küzdenek
  • nehezen fejezik ki magukat
  • önbizalmuk megerősítésre szorul
  • érzéseiket nehezen öntik szavakba
  • még nem ismerik saját erősségeiket
  • élvezik a kézműveskedést.

A művészeti fejlesztést azoknak a gyermekeknek ajánljuk, akiknek gondot okoz az önkifejezés, nehezen találják a megfelelő szavakat saját belső világuk leírásához, bemutatásához. A foglalkozások sokat segíthetnek azoknak, akik a különböző feladathelyzetekre hajlamosak szorongással reagálnak, nehezen tudják elengedni magukat. A művészeti fejlesztés továbbá hozzájárul ahhoz, hogy a gyerekek jobban megismerjék saját erősségeiket, és segíti őket abban is, hogy megtanuljanak a nehézségekre kihívásként tekinteni. A foglalkozások során elsősorban az önismeret mélyítésével, az érzelmi intelligencia és a társas kompetenciák fejlesztésével foglalkozunk. A foglalkozások során lehetőségünk nyílik a gyerekek átfogó fejlesztésére, de konkrét, jól körülírt elakadások megközelítésében is hasznosak lehetnek.

A foglalkozások menete

A csoport nem terápiás csoport, a foglalkozásokon pszichológus vezetésével készségfejlesztés zajlik.

A foglalkozások során először egy bemelegítő beszélgetésre kerül sor az aznapi témáról, melyet egy rövid relaxáció követ, ezt követően kezdetét veszi az alkotó munkát. Ennek befejeztével a résztvevőknek lehetőségük nyílik reflektálni egymás munkájára, ám nem értelmező-értékelő szerepet kapnak, hanem megoszthatják, hogy rájuk milyen hatással van a többiek alkotása. Ezáltal az iskolai évek során kulcsszerepet kapó reflektív készség is fejlesztésre kerül, ám mindez játékos köntösbe bújtatva, és a gyerekek egyéni képességeit figyelembe véve történik.

A foglalkozásokon a képzőművészeti repertoár összes eszközével dolgozunk. Így tudjuk kihasználni azt, hogy a különböző alkotó technikák eltérő mentális területek fejlesztését célozzák  meg. Egy példa erre: a vízfesték segítségével lazítani, oldódni tudunk, míg a kollázs készítés a kreatív, divergens gondolkodást támogatja.

Időpontok, helyszín és ár

A művészetterápiás készségfejlesztés díja alkalmanként és résztvevőnként 5000-10000 Ft, a foglalkozáson résztvevő gyerekek számától függően.

A foglalkozásokat Jászai Mari térhez közeli rendelőnkben (1055 Budapest, Stollár Béla u. 3)  tartjuk szerda és péntek délutánonként. Az egyénileg 60 perces, csoportosan pedig 90 perces alkalmakat Szücs Renáta vezeti. 

A bejelentkezés menete

Kérjük, hívja a Balansz Egészségfejlesztő Központ telefonszámát (0630 308 6379) vagy írjon nekünk e-mailt az info@balanszek.hu címre! Szakemberünk megválaszolja kérdéseit és tájékoztatja Önt a készségfejlesztések pontos menetéről.

Egyes esetekben szükség van szakorvosi hozzájárulásra illetve beutalóra. Erről a bejelentkezés folyamán tájékoztatást nyújtunk.