Autogén tréning

Az autogén tréning elsajátítását azoknak ajánljuk, akik hatékonyabban szeretnék kezelni az őket érő stressz hatásokat, csökkentenék belső feszültségüket.

autogén tréning adatlap

A stresszreakció, amely a szervezet válasza a minket érő testi vagy lelki értelemben fenyegetőnek ítélt helyzetre, számos esetben okozhat kellemetlenséget a mindennapjainkban. Ilyenkor emelkedik a pulzus, akár a vérnyomás is, adrenalin szabadul fel a vérben, szaporábbá válik a légzés és akaratlanul megfeszülnek az izmok. Amikor ilyen élettani folyamatok zajlanak a testünkben, számos helyzetet nem tudunk olyan hatékonyan kezelni, mintha megőriznénk higgadtságunkat. Továbbá, ha a stresszreakció elhúzódóan fennáll, kimeríti a szervezetünk erőforrásait, ezáltal rosszabb hatásfokkal működik az immunrendszerünk és csökken a regenerálódási képességünk is. Stresszhelyzetekkel teli időszakban nehéz szabadulnunk a belső feszültségtől, leállítani a megoldásra váró problémák rendszeres bevillanását, ami alvászavarokhoz is vezethet. Mivel ezek az élmények érzelmileg terheltek, nehezen megoszthatóak, ezáltal könnyen vonják magukkal a magány érzését is.

A stresszhelyzetek kezelése azonban tanulható készség. Ennek egyik leghatékonyabb eszköze az autogén tréning. Az autogén tréning célja, hogy a módszer alkalmazásával a gyakorló megtanulja teste akaratlan funkcióit szándékosan befolyásolni, áthangolni. A lépésenként felépített relaxációs gyakorlatok során fokozatosan megtanulja tudatosan és kontrolláltan ellazítani testét, lecsendesíteni elméjét.

Az autogén tréning az egyik legjobban megalapozott, legtöbbet kutatott, spiritualitástól és vallástól független relaxációs technika, amelyet a nyugati orvostudomány és pszichológia használ és elismer. A módszer elsajátítása bár könnyű, de képzett szakember segítségével javasolt. Az autogén tréning használata erősíti a test természetes, öngyógyító mechanizmusait, ezáltal olyan erőforrásokat szabadít fel, amelyeket eddig a stresszreakció mozgósítására összpontosított a szervezet. Amennyiben valaki rendszeresen alkalmazza a relaxációs gyakorlatokat, egyre könnyebben tud ellazulni, ami hozzájárul testi-lelki kiegyensúlyozottságához.

Milyen esetekben érdemes hozzánk fordulni? 

Eddigi tapasztalataink alapján a következő helyzetekben nyújthat hatékony segítséget az autogén tréning elsajátítása:

  • belső feszültség, szorongás kezelése
  • leterheltségből fakadó koncentrációs nehézségek javítása
  • önismeret,önkontroll és testi tudatosság fejlesztése
  • tartósan fennálló stressz negatív hatásainak mérséklése (pl. legyengült immunrendszer megtámogatásának érdekében)
  • elalvási nehézségek kezelése, alvásminőség javítása
  • önbizalom, önbecsülés fejlesztése
  • testi tünetek, fájdalmak csökkentése
  • énhatékonyság, akaraterő fokozása
  • ideges eredetű vérnyomás kiugrások megelőzése

Természetesen ezek mellett más felmerülő helyzetekben is megadjuk a szükséges támogatást.

Időpontok, helyszín és ár

Az alkalmak díja 11.000-12.000Ft.

A tanácsadást a Jászai Mari térhez közeli rendelőnkben (1055 Budapest, Stollár Béla u. 3.)  tartjuk reggel 8:00 és 20:00 között. Az 50 perces alkalmakat Balogh Bernadett vagy Gombos Bernadett vezetik.

A bejelentkezés menete

Kérjük, hívja a Balansz Egészségfejlesztő Központ telefonszámát (0630 308 6379) vagy írjon nekünk e-mailt az info@balanszek.hu címre! Szakemberünk megválaszolja kérdéseit és tájékoztatja Önt a tréningek pontos menetéről.

 

A Balansz Egészségfejlesztő Központ 'Autogén tréning' oldalát Balogh Bernadett, klinikai szakpszichológus, autogén tréner álította össze.